Toholammin Vesihuolto Oy parantaa tiedotustaan vedenkäyttäjille

Toholammin Vesihuolto Oy parantaa tiedotustaan vedenkäyttäjille

Kesäkuu, 2023

Toholammin vesihuolto on ottanut käyttöön Blue Idean viestintäsovelluksen, jolla voidaan nopeasti tiedottaa kaikenlaisista vika- ja häiriötilanteista tekstiviestillä.

Vesihuolto pyrkii jatkossa viestillä ilmoittamaan suunnitelluista huoltotöistä etukäteen ja äkillisissä häiriötilanteissa mahdollisimman nopeasti kaikille niille vedenkäyttäjille, joita häiriö koskee. Viestit lähetetään automaattisesti alueen yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite on julkinen ja on näin operaattoreiden kautta saatavissa.

Häiriötiedote pitää kuitenkin tilata erikseen, jos puhelinliittymä on rekisteröity muuhun kuin asuinpaikkaan, operaattoria on kielletty luovuttamasta osoitetta, puhelinliittymä on salainen, prepaid tai tiedote halutaan toisesta osoitteesta, esimerkiksi mökiltä tai työpaikalta. Halutessaan viestit voi tilata useammastakin osoitteesta.

Häiriötiedotepalvelun voi edellä mainituissa tilanteissa tilata vesihuollon verkkosivujen kautta (www.tohovesi.fi/hairiotilanteet) tai olemalla yhteydessä vesihuollon toimistolle, jotta tiedotteet tavoittavat tarvittaessa.

Lisäksi häiriötiedotteet ja häiriökartta ovat näkyvillä vesihuollon verkkosivuilla.

Toholammin Vesihuolto Oy käyttää palvelua ainoastaan häiriötilanteiden tai muuhun vesilaitoksen toimintaan liittyvään viestintään. Palvelun kautta ei toimiteta laskuja tai pyydetä asiakkaiden henkilökohtaisia tietoja.